Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013- Investeste în oameni !
Axa prioritara nr. 5 ,,Promovarea masurilor active de ocupare"
Domeniul major de interventie 5.1,, Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare"
POSDRU/47/5.1/G/38778


Comunicat de presa
Targu-Jiu, 16.05.2012

FINALIZAREA PROIECTULUI
„Asistenta Personalizata -ASPER"

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Gorj (A.J.O.F.M. Gorj) cu sediul in Strada Lt. Col. Dumitru Petrescu Nr.1, Tg-Jiu, judetul Gorj in parteneriat cu Colegiul Comercial Virgil Madgearu din Targu Jiu a derulat in perioada iulie 2010 - mai 2012 , proiectul „Asistenta Personalizata -ASPER", co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, in baza contractului de finantare POSDRU/47/5.1/G/38778 incheiat intre Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane si AJOFM Gorj, in calitate de beneficiar.
Proiectul a fost implementat in judetul Gorj, pe o perioada de 23 luni si s-a adresat somerilor de lunga durata, tineri si adulti.

Obiectivul general al proiectului a fost sprijinirea activitatilor privind masurile active de ocupare.
In cadrul proiectului, sunt sprijinite si intesificate masurile active de ocupare cum ar fi: informare si consiliere profesionala si plasare la locul de munca, formare profesionala, consultanta si asistenta, pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri.

Obiectivele specifice au fost:
Intensificarea serviciilor de informare si consiliere profesionala si plasare la locul de munca;
Intensificarea serviciilor de formare profesionala, in vederea adaptarii calificarilor la nevoile pietei muncii, prin dobandirea, actualizarea sau schimbarea calificarilor, respectiv initiere, calificare, recalificare, perfectionare si specializare;
Intensificarea serviciilor de consultanta si asistenta, pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri;
Intensificarea actiunilor de asistenta si monitorizare postangajare, a persoanelor din grupul tinta.

Activitatile principale implementate in cadrul proiectului au fost:
1.Managementul proiectului
2.Achizitii
3.Proiectare, executie si implementare baza de date
4.Mentenanta baza de date
5.Asistenta personalizata
8. Informare si publicitate
9. Auditul proiectului
10.Campanii de informare si constientizare in vederea sprijinirii persoanelor aflate in somaj de lunga durata prin consolidarea încrederii în sine si motivarea acestora de a intra pe piata muncii.

Prin activitatile sale, proiectul a asigurat „oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna”, dat fiind competentele dobandite de persoanele din grupul tinta ceea ce inseamna o contributie semnificativa la obiectivul general al POSDRU.


Indicatorii proiectului au fost atinsi în totalitate. Astfel, prin implementarea cu succes a tuturor activitatilor proiectului, în graficul de timp stabilit, au fost obtinute urmatoarele rezultate:
- 604 someri de lunga durata, tineri si adulti, informati si consiliati profesional;
- 499 someri de lunga durata, tineri si adulti, mediati;
- 70 someri de lunga durata tineri si adulti angajati
- 3 cursuri de formare profesionala în trei meserii solicitate pe piata muncii organizate, respectiv ospatar(chelner) lucrator in alimentatie, administrator pensiune turistica si lucrator in comert la care au participat 65 de someri de lunga durata, din care 56 au fost certificati;
- 39 someri de lunga durata beneficiari de consultanta in afaceri;
- 8 firme înfiintate (PFA, Întreprindere Individuala)
- 4 seminarii organizate, la care au participat 311 persoane din care 262 persoane au apartinut grupului tinta, respectiv someri de lunga durata inregistrati in baza de date a agentiei


Pentru informatii suplimentare privind proiectul, va rugam sa ne contactati la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Gorj, str. Strada Lt. Col. Dumitru Petrescu Nr.1, Tg-Jiu, judet Gorj Tel: (+40253)213824; (+40253)211568, E-mail: gorj@ajofm.anofm.ro, persoana de contact: Cristina-Iuliana Guta - manager proiect

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro

Continutul acestui material nu reprezinta în mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului României